Венеція: компактна команда, що перетворилася на стильний символ італійського футболу.
Футбол - це вид спорту, у якому практично кожен може знайти щось на свій смак. Хтось ходить на стадіон із дитинства, бо до цього його привчили ще дід та батько. Хтось відчуває певну жагу до азарту, задовольняючи її саме шляхом перегляду матчів улюбленої команди, яка досягає або не досягає очікуваних результатів. А когось у футболі й зовсім приваблює не сама гра та результат у ній, а антураж, що оточує цю подію - масивні та комфортабельні стадіони, стильні футболісти, красиві банери на трибунах й незабутні шоу, що влаштовуються вболівальниками.
Ключовим елементом атмосфери навколо футболу є дизайн футбольних майок. Щороку провідні клуби світу інвестують десятки мільйонів євро в їх оновлення, прагнучи згодом отримати значні прибутки від продажу цього одягу у своїх фірмових магазинах.
Яка футбольна форма вважається найкрасивішою та найстильнішою? Це питання може викликати різні думки, однак, якщо звернутися до думок, які обговорюють фанати в інтернеті, можна помітити, що численні вболівальники схиляються до думки, що найбільш елегантною та привабливою є форма італійського клубу "Венеція". Цей скромний клуб нещодавно повернувся до престижної Серії А, і саме його футболка викликала великий інтерес серед прихильників.
"Венеція" - футбольний клуб з однойменного італійського міста, який не має гучних досягнень не лише на загальноєвропейському просторі, а й у межах своєї батьківщини. Клуб зі 116-річною історією лишень одного разу перемагав у Кубку Італії (сезон-1940/41), а так переважно блукає нижчими дивізіонами, маючи на рахунку лишень 13 стартів у Серії А, причому у семи випадках вони завершувалися вильотами.
Дев'ять років назад, у вересні 2015 року, футбольний клуб "Венеція", який зазнав трьох банкрутств протягом попереднього десятиліття, був змушений фактично почати все з нуля. У цей час до команди приєдналася група інвесторів під керівництвом американського адвоката Джо Такопіни. Це дало фанатам "помаранчево-чорно-зелених" надію на поліпшення ситуації.
Невдовзі команда "Венеція" піднялася з Серії D до Серії C, і в цей період їй вдалося запросити в наставники легендарного екс-форварда "Ювентуса", "Мілана" та національної збірної Італії Філіппо Індзагі. Під його керівництвом команда спочатку досягла Серії B, а згодом, до великого здивування багатьох, зайняла п'яте місце, серйозно претендуючи на підвищення в класі, але, зрештою, цього не сталося.
Індзагі залишив "Венецію", коли покинув пост керівника клубу, так само, як і Такопіна. Нова адміністрація, однак, зрозуміла, що лише завдяки активній маркетинговій діяльності "помаранчево-чорно-зелені" можуть підвищити свої фінансові показники та досягти найвищих щаблів італійського футболу, зокрема, Серії А.
Ставка нових інвесторів "Венеції" була зроблена на моду - те, що є пристрастю якщо вже не для всіх, то для переважної більшості італійців. У партнерстві з компанією Kappa скромний клуб зробив справжню революцію на ринку футбольних футболок. Було запущено цілі лінії з виробництва спортивної амуніції, які мали на меті випуск оригінальної ігрової форми, туристичної форми та ексклюзивних комплектів для вболівальників. Незабаром для того, щоб якнайкраще презентувати товар покупцям "Венеція" почала залучати до процесу реклами дівчат сексапільної зовнішності, завдяки чому вісті про надзвичайно модну та елегантну форму "помаранчево-чорно-зелених" поширилися не тільки по всій Італії, а й по Європі, а потім і світу.
Експерти були вражені досягненнями "Венеції". Безліч людей в Італії вважали, що футболки цього клубу є справжніми шедеврами сучасного мистецтва в спортивній індустрії. Вони виглядали настільки естетично, ніби щойно зійшли з подіумів модних показів, що регулярно відбуваються в Італії.
Результати виявилися дійсно вражаючими: у день старту продажів колекції сезону 2021/22, розробленої в співпраці з нью-йоркською студією Fly Nowhere, всі одиниці основного комплекту футболок були миттєво розкуплені. Вражаючі 95% продажів припали на веб-сайт клубу, причому більшість покупців була з-за меж Італії.
З того часу "Венеція" стала головним модним брендом не лише італійського, але у значній мірі й усього світового футболу.
Проте, значні прибутки від продажу футболок у сезоні 2020/21 не змогли врятувати "Венецію" від вильоту з Серії А. Протягом наступних двох років "помаранчево-чорно-зелені" виступали у другому за рангом дивізіоні італійського футболу, а на початку цього року клуб знову зіткнувся з серйозними фінансовими труднощами, і знову постало питання про можливе банкрутство.
З клубу нещодавно пішов Тед Філіпакос, який вважається ініціатором "модної революції", і завершилася успішна співпраця з брендом Kappa. Під загрозою економічного краху "Венеція" отримала допомогу від популярного канадського репера Дрейка. Він був вражений роботою з брендингом, що проводилася в італійському клубі раніше, і всього за кілька тижнів зміг залучити необхідні 40 мільйонів євро (з них 10 мільйонів пішло на погашення боргів, а 30 мільйонів були потрібні для підтримки та продовження операційної діяльності). Це дозволило "Венеції" уникнути ризику нового банкрутства.
Незабаром "Венеція" отримала технічного спонсора у вигляді Nocta — підрозділу Nike, який активно підтримує співпрацю з музикантами з різних куточків планети. Не дивно, що допомогу у заключенні вигідного контракту для "помаранчево-чорно-зелених" надав саме Дрейк.
У цьому сезоні у "Венеції" форма виглядає надзвичайно стильно, і вона знову потрапляє до списку найкращих у світовому футболі...
А ось справи безпосередньо на футбольному полі у "Венеції" поки що звично йдуть не так добре. Після повернення до Серії А команда, якою керує екс-коуч "Роми" Еусебіо Ді Франческо, провела три поєдинки в еліті італійського футболу, але не здобула в них жодної перемоги: одна нічия при двох поразках та різниці м'ячів 1:4. У першому турі "Венеція" поступилася "Лаціо" в гостях (1:3), у другому - зіграла внічию із "Фіорентиною" також на виїзді (0:0), а в третьому, перед відходом Серії А на паузу для міжнародних матчів, - знову поступилася, але тепер вже мінімально та у рідних стінах - "Торіно" (0:1), пропустивши за чотири хвилини до завершення основного часу матчу.
Таким чином, адаптуючи популярний жарт, можна стверджувати, що у контексті "Венеції" чітко проявляється правило: красиві йдуть вліво, а успішні - вправо. Яке з цих якостей є більш значущим у футболі? Це питання заслуговує на глибоке роздуми...